Menu
Як працює ГК «Молочний альянс» в умовах карантину

Як працює ГК «Молочний альянс» в умовах карантину

Голова Наглядової ради ГК «Молочний альянс» Сергій Вовченко в ефірі 8 каналу розповів, як працює холдинг в умовах карантину.

  • Торгова марка з насиченою історією якості тривалістю понад півстоліття

Голова Наглядової ради ГК "Молочний альянс" Сергій Вовченко в ефірі 8 каналу розповів, як працює холдинг в умовах карантину.

- Чи одразу ви відчули на собі карантин? Оскільки говорять, що продуктова галузь постраждає найменше, тому що люди однаково купують продукти. Чи відчули ви якесь зниження попиту, чи навпаки його зростання?

- Ми не відчули зниження попиту, продукти харчування – це те, без чого людство обійтися не зможе. У перший тиждень після оголошення карантину у нас навіть було зростання на 15%, а в один день на 20%. На наступний тиждень все вирівнялося, але якщо говорити за весь період карантину, то ми продаємо молочної продукції десь на 10% більше, ніж до карантину. Пояснити це можна двома причинами: перша – багато людей знаходиться дома, ходять по супермаркетам і харчуються дома, а друга причина – в тому, що наразі ринки закриті, а багато людей брали продукцію саме на ринках, таким чином виробники молочної продукції продають більше в організованих формах торгівлі. Якщо говорити про тверді сири, то зростання продажу сирів не відбулося. Змінилася структура продажів, тобто якщо раніше ми продавали більше сирів для нарізки (круг, брус), то зараз більше продається фасованих сирів (брусочків, слайсерна нарізка). Люди хочуть бути впевнені, що ніхто не мав доступу до них, що там немає вірусу, і мабуть через те беруть більше фасованої продукції.

- Як вам довелося переобладнати роботу на підприємствах? Тому що ми розуміємо, що загалом виробництво продукції передбачає також і втручання людей. Засоби захисту чи карантин, що робили і як зараз працює зокрема штат та співробітники, чи з розумінням всі поставилися і як переводили їх роботу?

- Те, що стосується центрального київського офісу, звідки відбувається управління всіма заводами, то дійсно ми 75% працівників відправили на дистанційну роботу онлайн: це аналітики, маркетологи, бухгалтера, економісти. Основний штаб, у тому числі і я, кожного дня знаходимося в офісі і керуємо роботою. На підприємствах, варто сказати про те, що і без карантину у нас досить жорсткі вимоги до санітарії. Ніхто не може прийти на роботу повз душової, всі одягають свіжий спеціальний одяг. Раніше не всі носили маски, вони були лише у тих, хто стоїть біля фасувальних апаратів молока і кефіру. Решта фасувальних апаратів і раніше, і зараз, звичайно, у закритому режимі працюють і доступу у людей туди немає. Тепер всі працівники одягають маски, також закуплено електронні термометри і кожному працівнику на прохідній вимірюють температуру. Варто сказати, що за період карантину кількість лікарняних на всіх наших підприємствах зменшилася. З початком карантину сумарно було 48 лікарняних, а станом на вчора було 34. Жодного випадку коронавірусу не було.

Ми купили тести, роздали на заводи і перевіряли людей у яких були підозри, тому ми впевнені, що наші люди працюють в нормальних умовах. Також заборонено доступ будь-кого на підприємства крім штатних співробітників і тільки тих, які працюють у дану зміну. Це допомагає бути впевненими, що карантинний період пройде успішно.

- Якщо говорити про цінову політику, багатьох українців зараз цікавить питання, чи зростатимуть ціни на продовольство зараз до Великодня, або просто враховуючи цей режим карантину по всій країні?

- Я можу заспокоїти споживачів нашої продукції: ми ні минулої осені, ні взимку, ні зараз на жоден вид нашої продукції цін не піднімали і не плануємо піднімати. Більше того, ми очікуємо, що з третьої декади квітня домовимося з постачальниками сировини про зниження ціни на сировину і таким чином зможемо знизити ціну. Принаймні зараз ми з великими продуктовими мережами запустили передсвяткові акції, де ціна знижується від 5 до 15 % на наші молочні продукти. В останні два дні в АТБ почалася така акція на нашу продукцію, таким чином суттєво зросли замовлення від мережі АТБ на масла, сирки, сметану, молоко. Ми єдині, хто випускає молоко у форматі двох літрів і станом на вчора було відгружено майже 80 тон молока такого формату. Тобто люди реагують на ціну. Але гарантую, що ми не будемо піднімати ціни на молоко та на весь ряд нашої продукції.

- Якщо говорити про боротьбу за споживача, як в цілому боротися і до карантину, і зараз, у таких умовах, за споживача? Які конкурентні переваги компанії? Як ви боритесь за свого споживача і, власне, за нових своїх клієнтів?

- Власне кажучи, програма розроблена, затверджений маркетинговий план на 2020 рік і ми його дотримуємось. По телебаченню пройшла хвиля наших роликів по дитячому харчуванню, а згодом будуть рекламуватися й інші наші продукти згідно плану. Але основне для споживача – це ціна і якість. По якості ми гарантуємо, що у нас тільки натуральна та сучасна продукція. Наприклад, Яготинський маслозавод випускає більше 120 найменувань продукції, завод дитячого харчування випускає біля 40 найменувань продукції, тому ми і далі будемо продовжувати випуск нової продукції, для того щоб люди відчували, що ми про них турбуємось і хочемо, щоб найрізноманітніший попит був задоволений. Стосовно інших акцій, будемо дивитися по ситуації, сировини достатньо. Зараз пішла весна і надходження пропозиції на ринок сирого молока зростає, так відбувається кожного року з приходом весни. Наразі ми маємо на 50 тон більше середньоденного молока, ніж планували на квітень місяць.

Але все залежить від того, як довго буде продовжуватися карантин, наскільки у людей вистачить коштів для того, щоб купувати у тих же обсягах молочну продукцію, що і сьогодні. Це питання на яке, звичайно, у нас немає відповіді. Жодного працівника ми не скорочували, не обмежували зарплату, окрім зарплати виплачувалися премії, оскільки підприємства працюють у штатному режимі.

- Яка ситуація з контролем сировини, чи стали ви якимось чином контролювати, скажімо, сире молоко, чи змінилися якимось чином процеси контролю?

- Контроль сировини завжди був організований дуже жорстко. Тому сьогодні нам не було необхідності його посилювати, тому що кожна цистерна молока перед тим, як під’єднується до шлангу для зливу в танки підприємства, проходить лабораторне дослідження у першу чергу на забруднення, у тому числі на бактеріальне. Недопустимо, щоб там були виявлені антибіотики. Якщо десь в партії у цистерні виявиться антибіотик, то таку партію ми відправляємо постачальнику назад і тільки після того, як всі параметри перевірено та відповідають договірним умовам, відкривається кран і молоко зливається у танки підприємства. А далі, щоб було зрозуміло, ми сирого молока не фасуємо. Все молоко, яке фасується на Яготинському маслозаводі, проходить високотемпературну пастеризацію (при 95 градусах), воно проходить всі процеси в закритому режимі по трубопроводах. Доступу у людей до сировини немає на будь-якому етапі. Ми не один раз проводили екскурсію, це все є на ютубі, на нашій сторінці у фейсбуці, де можна завжди це подивитися.

- Ви уже згадали про те, що зріс попит на продукцію, яка упакована у вакуум. Чи потрібно вам якимось чином переобладнувати потужності для того, щоб відповідати попиту, і чи плануєте ви, можливо, виводити якісь нові продукти, пов’язані з цим новим попитом?

- Те, що стосується цільномолочної та кисломолочної продукції, зрозуміло, що вона зафасована в стерильних умовах у пакетах, пляшках і додаткового захисту там непотрібно. Зріс попит на фасовані сири, і ми б хотіли, щоб їх брали більше, оскільки у нас сучасне потужне фасувальне обладнання на Пирятинському сирзаводі. Все відбувається теж у закритому режмі: нарізка за склом, фасовка у вакуумну плівку. Тільки б споживачі мали можливість її більше купувати. Ми сподіваємося, що зараз у зв’язку з тим, що гривня дещо упала по відношенню до долара, плюс карантинні обмеження по імпорту, не тільки зі сторони України, а й європейських країн (таких як Польща, Німеччина, Італія, Франція, у яких Україна імпортувала сири) імпорт зменшився, і що будуть більше брати сири українського виробництва, таким чином підтримуючи українського виробника.

- А як ви вважаєте, якщо ми заговорили про імпорт, яка ситуація буде зараз спостерігатися із експортом. Розкажіть, чи експортуєте ви свою продукцію і яка зараз ситуація на світовому ринку?

- На світовому ринку зараз ситуація несприятлива для українських виробників з двох причин: перша – українська сировина дорожче, це відомо, ми про це не один раз говорили. Така ситуація склалась за рахунок того, що європейський виробник сирого молока отримує суттєву компенсацію. До 30% витрат їм компенсує ЄС. Друга причина полягає у тому, що сьогодні на світовому ринку на молочні жири та молочні білки ціни низькі. Тому, скажімо в 2018 році, ми експортували в Європу більше тисячі тон масла, багато експортували сухого молока і сухої сироватки, а сьогодні ми експортуємо на далеке зарубіжжя тільки суху сироватку, ціна якої, скажемо відразу, нас не задовольняє. Але склад не безрозмірний, тому навіть якщо це нуль, то ми продаємо сироватку, оскільки сироватка це похідний продукт від виробництва сиру і можна збалансувати пару - сир і сироватку - для того, щоб мати хоч мінімальний, але прибуток.

Що ми експортуємо? Наразі продовжуємо експортувати до Казахстану. Були проблеми з Казахстаном, коли ми експортували через два моря – Чорне, а потім Каспійське море по території Грузії та Азербайджану. Цей шлях тривав від 40 до 45 днів і, звичайно, це було дорожче. З минулого тижня Росія відкрила сухопутний транзит через її територію, а через територію Росії автомобілі з холодильниками до Казахстану доходять за два тижні. Є різниця, 45 днів і 14 днів. Це скоріше, доходить свіжіший продукт і звичайно ж це дешевше. Єдине, що в Казахстані також лютує коронавірус і у них теж є обмежувальні заходи. У них наша продукція продавалася дуже багато на ринках, а не тільки в супермаркетах чи гіпермаркетах. Ми думали, що в квітні продамо одну кількість тон на Казахстан, а реально продамо на 30% менше, мабуть, ніж планували. Але ми продовжуємо продавати сирну продукцію до Казахстану.

  • Торгова марка з насиченою історією якості тривалістю понад півстоліття